Chicago - Holland (MI)

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties. De verwachtingen zijn hooggespannen en we hopen ze waar te kunnen maken. Als de rest van onze reis net zo goed is als onze eerste dagen, moet dat zeker gaan lukken.

We hebben onze eerste dag met 6 uur tijdverschil redelijk goed overleefd. Rick van der Ploeg vloog met ons mee naar London waar we vervolgens een vlucht eerder hebben kunnen nemen. Gelukkig was het welkomstcommitee van douanebeambtes aan de USA border, ten opzichte van 4 jaar geleden, stukken milder.

Chicago is een geweldige stad met mooie achitectuur en leuke mensen.Warenhuis Macy's hadspeciaal voor ons Gordon Ramsay geregeld die zijn nieuwste boek kwam signerenen The Chicago Art Insitute had een hele mooie overzichtstentoonstelling van Edward Hopper en Winslow Homervoor ons georganiseerd.De baseballwedstrijd van de Chicago Cubs op Wrigley Field was een mooie afsluiter van onze eerste volle dag in Chicago. Jammer dat het zo koud was, waardoor we maar vroegtijdig het stadion verlieten. We waren niet de enige.

Het thema architecteurheeft aleen groot aantal punten gescoord met een rondleidingdoorChicago met veel aandacht voor de architectMies van Rohe (o.a.Federal Building).Onzegids van de tour wees ons op de public library, een post modern gebouw uit 1991 dat eruit ziet alsof het 200 jaar oud is. De wintertuin bovenin was het hoogtepunt dat we zeker zouden moeten zien,dus wij er naartoe. Toevallig gaf de Consul GeneralvanNederland in Chicagozijn Koninginnedagborrel in de wintertuinenzijn assistentwas zo attent om ons ook uit te nodigen.Geweldig om samen metallerlei andere mensen met een connectie met Nederlandchampagne te drinken, Nederlandse kaas te eten en natuurlijk ook het Amerikaanse en Nederlandse volkslied te zingen.Kennis gemaakt met Robin en Lauren die beide in Nederland hebben gestudeerd. Robin gaat met haar foundation eenmolen bouwen inde plaats Little Chute aan de westkant van Lake Michigan.Vanaf 2010 kunnen we 'm bezoeken. Kun je niet wachten, kijk dan even op www.littlechutewindmill.org. Lauren is getrouwdmet eenNederlandseman die nu nog in Utrecht is, maar binnenkort bij haar in Amerika komt wonen.

Nog wat architect Frank Lloyd Wright gezien in het Oak Park van Chicago en het Farnsworth House (God is in the details) van Mies van de Rohe bezocht in Plano.

Op de route van Chicago naar de Niagara Falls ligt Holland. We hadden gehoord dat er een festival (Tulip Time) zou zijn. Dat mochten we natuurlijk niet missen. Eens kijken hoe dat verre Nederland leeft in de VS. We hebben onze intrek genomen in het gastvrije B&B van een Nederlands echtpaar. Er blijken hier zo'n 1400 kinderen aan klompendansen te doen. We denken dat dat meer is dan in heel Nederland.

De komende weken kunnen we genieten van onze Ferrari-rode Volvo S40 2.4 met zonnedak. Prima geregeld door even met de manager van de autoverhuur te praten. Op naar de Niagara Falls.

Foto's volgen zodra het lukt ze te uploaden.

Groeten uit Holland, Michigan

Kim Roest

Zie dat het gelukt is om ook een fijne site uit te zoeken. Geniet van jullie reis, na eerste verhaaltje te lezen moet dat zeker lukken!

Leo- Josefien

Leuk om te horen alles goed gaat
Wij horen dat het daar en beetje kou is
Hier is volop zon en bijna 25 graden
wij blijven jullie van dag tot dag volgen
Veel plezier en de groetjes

Marloes

Hoi Tom en Mariël,
Ik zie via de site dat jullie al 3% van de reis erop hebben zitten...ha ha ha. De eerste verhalen klinken heel erg leuk!! Erik en ik gaan ons nu langzaam voorbereiden voor een reisje naar Glasgow, tja verschil moet er zijn.
Heel veel plezier!!

wim en dini

Jullie lijken wel VIPs! Geweldig, geniet ervan.

Peter

Damn, 3 graden is inderdaad koud. Zeker als je je bedenkt dat het hier inderdaad 25 graden is met een heerlijk zonnetje. Zie ik daar al een klein beetje heimwee ontstaan...??

Alhoewel, als ik het zo lees dan is daar helemaal geen tijd voor. Op naar het volgende bericht...

Arno en Barbara

Klinkt goed jullie eerste reisverslag!
Wij zijn erg benieuwd naar die Ferrari rode Volvo...
We hopen dat de rest van jullie avonturen ook zo goed bevallen. Veel plezier!! and we are watching you.

karin

Hoi Tom en Mariel,
lang niet gezien maar heel leuk om jullie weblog te volgen. Ziet er goed uit en zoals ik jullie ken allemaal goed gepland zo te lezen!
groetjes uit amsterdam

Esther Vinkenborg

Tja hollandse kaas is onontbeerlijk, ook al ben je net een week van huis, net als champagne trouwens! Ik ga jullie volgen en eet er af en toe een broodje kaas bij om niet te jaloers te worden. Groeten uit het zonovergoten Utrecht.

Miriam v O

He, ziet er goed uit allemaal, super leuk!
Passen jullie wel op voor vulkanische rookwolken in Chili....

Groetjes, Miriam

Sandra Vermeulen

Koninginnedag in Chicago, da's een mooi begin van de reis. Wat grappig dat je daar al meer klompen op één dag ziet, dan hier in een jaar. Geniet van de mooie reis! Ik blijf jullie verhalen en foto's zeker volgen.

groetjes, Sandra

Brigitte

Ik hoorde van mijn moeder van jullie wereldreis. Geweldig, wat hebben wij dan eigelijk een saai leven.
Heel veel plezier verder, ik zal jullie volgen.
groeten je nicht.
Brigitte.

noor

hallo ik ben noor en ik wil meer weten over holland michigan kunnen jullie me wat vertellen