Holland (MI) - Quebec

Hallo allemaal,

De Niagara Falls zijn mooi, maar de rest er omheen hadden ze niet hoeven doen. Wat een trieste vertoning al die half vergane atractiehutjes en slechte eettentjes. Maar goed, wij zijn met de ‘Maid of the Myst' boot het water op geweest. Je krijgt een mooie blauwe regenponcho aan en dan vaar je met de boot naar de waterval. Aan de linkerkant zijn eerst de American Falls te bewonderen en daarna volgen de Horsshoe Falls, waar je met je bootje echt helemaal in de mist verdwijnt. Erg impressive. Erg spectaculair is het ook bovenaan bij het Horsshoe Falls, waar deze met heel veel vaart naar beneden stort.

Na de Niagara Falls volgde Toronto. Een aardige stad met skyscrapers en aardige mensen van allerlei nationaliteiten. Ook hier heeft Mies van der Rohe zijn sporen nagelaten en een mooie kopie van de Federal Building uit Chicago neergezet. Toch is Canada duidelijk anders dan de VS. Mensen doen wat met hun land (tuin) en de auto's hoeven ook niet meer zo groot.

Onze trip ging vervolgens naar Quebec. De stad waar het voor de Canadezen 400 jaar geleden allemaal is begonnen. Dit jaar vieren ze hun 400-jarig bestaan en overal in de stad kom je dan ook de feestelijke versieringen tegen. Voor de echte festiviteiten was het nog te vroeg in het seizoen. Quebec en omgeving is franstalig en de stad heeft een echte vestingsmuur en karakteristieke oude huisjes en straatjes. Dit is voor Canada heel bijzonder, dus hier komen hordes toeristen op af. Wij waren niet zo onder de indruk. De Parlementsgebouwen van Quebec zijn open voor publiek en deze hebben wij bezocht. Aan de inrichting van de parlementszaal is goed te zien dat het politieke systeem is gecopieerd van de Engelse twee partijenen stelsel. In de suburbs van Quebec ligt Village des Hurons, een klein gebied waar wat historie te vinden is van de oorsprongkelijke bewoners van Canada. Helaas stelde hun museum niet veel voor maar was er wel een heel stijlvol, met complete wolvenvellen, ingericht hotel aanwezig (zie foto).

Na Quebec was het tijd om door te rijden naar de USA en ons eerste national park te bezoeken: Adirondack Park. Na de gebruikelijke formaliteiten bij de US-border waren we weer permitted. Op naar de mountains.

See ya,

Mariël & Tom

Anke

Ik krijg helemaal het Amerikagevoel; Run Forrest, run! En...de Utrechtse haas? Veel plezier in de Blue Ridge Mountains, groetjes

Leo-Josefien

Hallo tom en Mariel,leuk om weer wat te horen en foto's te zien van jullie.
Met Oma gaat het ook nog goed ze vroeg waar jullie waren, ik zei in Caneda daar ben ik ook geweest, alles is daar zo groot.
Stuur Oma een kaart dat vind ze altijd leuk.
De groeten uit ZIEUWENT- HOLLAND